ייעוץ למשכנתאות – האם יועצי משכנתאות שווים את זה? ‏


שימוש בעצות משכנתא יכול להיות דרך נהדרת להבטיח משכנתא המתאימה לצרכיך. אבל יש כמה דברים שאתה צריך לדעת לפני שאתה מתחיל לחפש יועץ. קודם כל, אתה צריך לדעת מה הם גובים. יועץ טוב יגיד לך בפירוט כמה תצטרך לשלם, ומה הם יקבלו עבור הכסף שלך. התשלום לא צריך להיות מוסתר, וצריך להיות מוצג בכתב באתר האינטרנט שלהם.

שימוש ביועץ משכנתאות יכול לחסוך לך זמן וכסף. היועץ שלך יחפש את עסקת המשכנתא הטובה ביותר בשבילך, כך שלא תצטרך לעבור את כל הטרחה של הגשת בקשה למשכנתא בעצמך. הם גם יחסכו לך כסף על החזרים החודשיים שלך על ידי מציאת משכנתא שמציעה ריבית טובה יותר. הם גם יכולים למצוא לך משכנתאות מיוחדות לרכישת נכס שני או בית חג. קבלת ייעוץ משכנתאות יכולה לחסוך לך מאות ליש "ט בשנה בתשלומי ריבית.

כמה יועצי משכנתאות ימליצו על מוצר מלווה, כגון בנק או חברת בנייה. ליועצים אלה בדרך כלל אין את אותה גישה לשוק המשכנתאות כמו לברוקרים עצמאיים. הם רק ימליצו על המוצרים של המלווה. זה יכול להביא למשכנתא שהיא לא העסקה הטובה ביותר לצרכים שלך.

יועץ משכנתאות טוב יעבור על הכספים שלך בפירוט. הם יסתכלו על ההכנסה וההוצאה שלך ויחליטו כמה משכנתא אתה יכול להרשות לעצמך. יועץ טוב גם יעץ לך באיזו תדירות עליך לעבור על הלוואת המשכנתא שלך. מומלץ לעבור על זה כל שנתיים.

אם אתה רוצה למצוא יועץ משכנתאות, תוודא שאתה בודק את הכישורים שלהם. ברר אם הם רשומים ברשות להתנהגות פיננסית (FCA) ואם הם יועצים עצמאיים. אתר FCA מפרט יועצים מוסדרים. אתה צריך גם לבדוק את הביקורות שלהם באינטרנט. אם אתה לא בטוח, לוודא לבקש ציטוט בכתב לפני חתימה על כל חוזים.

יועץ משכנתאות יכול גם למצוא לך ייעוץ ביטוח. רוב המבטחים דורשים ממך לקחת ביטוח מסוים לפני שאתה יכול להגיש בקשה למשכנתא, כך יועץ משכנתא יכול לעזור לך למצוא את העסקה הטובה ביותר. אם אתה לא מקבל את הביטוח שאתה צריך, זה יכול לעלות לך מאות פאונד במהלך החיים של המשכנתא שלך. אולי אתה גם רוצה לקחת חופשת תשלום אם אתה מתקשה לעשות החזרים.

כמה יועצי משכנתאות יספקו גם עצות בחינם. עם זאת, זה יכול להיות מוגבל. אתה יכול לחכות חודשים כדי לקבל פגישה. הברוקר יכול גם להמליץ רק על מוצרים מהפאנל של המלווה עצמו. אם הפאנל אינו מייצג את כל המלווים, אולי תגלה שמציעים לך משכנתא ממלווה שלא רצית.

כמה יועצים ירוויחו עמלה מהמלווה. זה לא צריך להשפיע על העצות שהם נותנים לך. אתה תצטרך להסכים כמה אחוזים של ערך ההלוואה אתה רוצה לשלם ליועץ לפני שאתה מתחיל לעבוד איתם. התשלום יכול להשתנות בהתאם למצב שלך. עמלה טיפוסית היא 0.24% משווי ההלוואה.