מהו מרכז הדרכה לאנשים עם מחסומים תעסוקתיים?


מרכז הדרכה לאנשים עם מחסומים תעסוקתיים מספק הכשרה ותמיכה בעבודה כדי לעזור לאנשים להתגבר על האתגרים שלהם. אלה עשויים לכלול טיפול בילדים, תחבורה, מחסור בחינוך ומיומנויות, רישום פלילי, חוסר יציבות בדיור או גורמים אחרים המונעים הזדמנויות תעסוקה.

חוק החדשנות וההזדמנויות בעבודה (WIOA) מממן מרכזי עבודה אמריקאים כדי לספק שירותים אלה. יתר על כן, WIOA מעניקה כספים לקהילות וארגונים המסייעים לאנשים המעורבים בצדק או לאלה המתנסים בחוסר בית בחיבורם להזדמנויות להתלמדות.

מהן דרישות רישיון תעסוקתי?

חוקי רישוי תעסוקה קיימים כדי להגן על הצרכנים על ידי הבטחת העובדים בעלי ההכשרה והניסיון הנדרשים לעבודתם. כאשר מיושמות כראוי, דרישות הרישוי יכולות להפחית סכנות בריאותיות ובטיחותיות ובו זמנית לעורר צמיחה כלכלית.

עם זאת, כאשר הדרישות הללו מכבידות מדי או אינן נחוצות כדי להגן על הצרכנים, הן יוצרות חסמים לתעסוקה שמפחיתים את סיכויי העבודה ומעלות את המחירים. הם עלולים למנוע מאנשים עם מערכי הכישורים הדרושים להשיג רישיון, מה שיוביל להשפעות לא פרופורציונליות על עובדים בעלי כישורים נמוכים – במיוחד אנשים צבעוניים – על ידי הגבלת ניידותם.

בשנת 2018, המכון לצדק (IJ) בחן את דרישות הרישוי של המדינה עבור 102 מקצועות בעלי הכנסה נמוכה בכל 50 המדינות, די.סי. ופורטו ריקו. IJ מצא כי לרישוי תעסוקתי יש השפעה עצומה על הניידות הכלכלית – הן בתוך המדינות והן בין המדינות. בעוד שמדינות רבות עשו צעדים לקראת רפורמה, נותרו חלקן עם מדיניות מכבידה או מגבילה מדי.

דרישות הרישוי של המדינה יכולות להוות מכשול לתעסוקה עבור אנשים רבים, אפילו מהגרים חוקיים שנמצאים כאן שנים. מי שמתקשה לעמוד בכישורים החינוכיים והמקצועיים הדרושים לקבלת רישיונו עשוי למצוא מרכזי הדרכה המציעים תוכניות מיוחדות או קורסים המסייעים להם לעמוד בסטנדרטים אלו.

המושל פיל מרפי מניו ג'רזי חתם השבוע על חוק שיאפשר למהגרים חסרי תיעוד לקבל רישיונות מקצועיים ותעסוקתיים אם הם עומדים בכל שאר הכישורים הדרושים. זהו צעד חשוב קדימה עבור המדינה, המסייע במתן מענה לצרכי העבודה בתחומי הבריאות ובמקצועות אחרים.

מהגרים חסרי תיעוד מוצאים יותר ויותר רישיונות נהיגה מוגבלים זמינים עבורם במספר מדינות, אם כי חלקם עדיין נוקטים בצעדים כדי למנוע את הנפקתם.

אלו דרישות רישוי לאנשים עם מוגבלות?

רישוי תעסוקתי הוא הכרח המחייב אנשים להשלים השכלה, הכשרה ומבחנים על מנת להיות מורשה לעסוק במקצוע מסוים. למרבה הצער, התהליך עלול להיות יקר וגוזל זמן – לעתים קרובות מכשול עבור אלה המחפשים להחליף עבודה, לעבור בין מדינות או להחזיק ברישום פלילי.

רישוי תעסוקתי מיושם יותר ויותר כאמצעי הגנה להגנה על הציבור מפני עיסוקים שעלולים להיות מסוכנים על ידי יצירת חסמי כניסה. למרבה הצער, נוהג זה נקשר גם לצמיחה כלכלית נמוכה יותר ולירידה בניידות עובדים.

במילים אחרות, ככל שדרישת הרישיון מחמירה יותר, כך העלויות שלה גבוהות יותר לחברה ולכלכלה. יתר על כן, רגולציה שהולכת רחוק מדי יכולה להיות נשלטת על ידי סמכויות שיפוט פוליטיות שמנפיקות אותן.

בתי המחוקקים במדינה צריכים לאמץ חקיקה שעורכת סקירות "זריחה ושקיעה" של מדיניות רישוי תעסוקה כחלק מהמאמצים שלהם להפחית את הנטל הרגולטורי. ביקורות כאלה מאזנות ביעילות את בטיחות הציבור, בריאות והזדמנות כלכלית אינדיבידואלית.

בנוסף, חיוני לשמור על קשר עם קהילות LEP שונות באמצעות פעילויות מסורתיות ביחסי קהילה – כגון פנייה לבתי ספר, השתתפות בפגישות של ארגוני אחים וארגונים חברתיים, נוכחות בירידים ובחגיגות אתניות, וזיהוי מספר אנשי קשר או "נקודות ראשוניות" של כניסה" לקהילת השפה. יתר על כן, שקול להקים "ועדה מייעצת" של LEP המורכבת מנציגים מארגונים מבוססי קהילה כדי להגביר את המודעות למשאבים הזמינים ולהעריך ולשפר את הגישה לשירותים.

לפרטים נוספים : מתנות חברתיות_ALLGOOD